عزای عمومی در لبنان؛ عراق، سوریه، پاکستان و هند چهارشنبه (۲ خرداد ۱۴۰۳) سراسر کشور تعطیل است حضور رئیس‌جمهور پاکستان در مراسم خاکسپاری رئیس‌جمهور ایران پرچم کنسولگری‌های مستقر در مشهد به حالت نیمه افراشته درآمد جلسه شورای معاونین وزارت خارجه به ریاست باقری برگزار شد لغو برگزاری کلیه نمایشگاه‌های مراکز استانی کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک دقیقه سکوت شورای امنیت سازمان ملل به احترام شهدای ایران دستور سردار باقری برای بررسی علل سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور زمان تشییع رئیس‌جمهور در تهران و شهرستان‌ها اعلام شد تعطیلی کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان تبریز فردا سه شنبه (یکم خرداد ۱۴۰۳) واکنش کرملین به انقضای اختیارات زلنسکی در اوکراین تمامی دروس حوزه‌های علمیه کشور در روز سه‌شنبه (یکم خرداد ۱۴۰۳) تعطیل شد صحبت‌های معاون رئیس‌جمهور درباره‌ تعطیلی کشور، درپی شهادت سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراهش + ویدئو پیام تسلیت شهردار مشهدمقدس به نماینده معزز ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی و امام‌جمعه محترم مشهدمقدس قاضی‌زاه هاشمی: شهادت، پاداش خدمات آیت‌الله رئیسی بود با شهادت سیدابراهیم رئیسی، دوره ریاست‌جمهور بعدی چندساله خواهد بود؟ + ویدئو سرپرست استانداری آذربایجان شرقی منصوب شد کدام رئیس‌جمهورهای ایران در دوران ریاست خود، به شهادت رسیدند؟ | رئیسی دومین رئیس‌جمهور شهید ایران
سرخط خبرها

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و چین | تاکید چین بر اهمیت حضور ایران در نشست آتی «کمربند راه»

  • کد خبر: ۱۸۰۱۷۸
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱
گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و چین | تاکید چین بر اهمیت حضور ایران در نشست آتی «کمربند راه»
وزیر خارجه چین در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان، از سفر همتای ایرانی به عربستان سعودی و پیشرفت روابط ۲ کشور ابراز خرسندی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیرعبداللهیان و وانگ یی وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و چین امروز (یکشنبه) ۲۹ مرداد ماه تلفنی گفتگو کردند.

در این گفت‌وگوی تلفنی، آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و موضوعات بن‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.  

امیرعبداللهیان در این گفتگو، انتصاب مجدد وانگ یی به عنوان وزیر امور خارجه چین را تبریک گفت و مناسبات ایران و چین را مثبت و رو به جلو ارزیابی کرد.

وانگ یی که پیش از این هم در سمت وزیر امور خارجه چین مشغول به فعالیت بوده است، مجددا به عنوان وزیر خارجه جدید چین و جایگزین «چین گانگ» منصوب شد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به پیشرفت‌های خوب حاصل شده در راستای اجرای توافقات روسای جمهور ایران و چین، پیشبرد برنامه جامع همکاری ۲۵ ساله را در مسیر درست خواند و بر آن تأکید کرد.

وانگ یی وزیر خارجه چین نیز با ارزیابی مثبت از مناسبات راهبردی دو کشور، دیدگاه چین درباره نشست سران بریکس در آفریقای جنوبی و موضوعات مرتبط با گسترش اعضا را مورد اشاره قرار داد.

نشست سران بریکس و بریکس پلاس قرار است در ژوهانسبورگ برگزار شود. آیت‌الله رئیسی و شی جین پینگ رئیس جمهور چین هم در این نشست شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به ابتکار کمربند راه، ایران را یک عضو مهم در این ابتکار خواند و حضور جمهوری اسلامی ایران در نشست آتی کمربند راه را مهم برشمرد.

وزیر امور خارجه چین همچنین از سفر حسین امیرعبداللهیان به عربستان سعودی و پیشرفت روابط ایران و عربستان ابراز خرسندی کرد.

طرفین با ابلاغ سلام روسای جمهور دو کشور، بر نقش مهم دیپلماسی سران تأکید کرده و درباره برخی موضوعات بین‌المللی رایزنی کردند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->